Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Irackie plany Carrefoura


04 maj 2010
A A A

Carrefour, międzynarodowa sieć handlowa działająca w 31 krajach, zajmująca drugie, po Tesco, miejsce na świecie pod względem wielkości sprzedaży detalicznej, już we wrześniu ma zamiar wejść na rynek iracki. Będzie to pierwsza od czasu rozpoczęcia wojny, próba zaistnienia tej grupy na ciągle trudnym terenie.

W związku z niestabilną sytuacją w Iraku, tymczasowo Carrefour ograniczy swoją działalność do północy kraju, gdzie ryzyko wystąpienia niekontrolowanych działań o charakterze terrorystycznym czy religijnym jest ograniczone do minimum a preferencje podatkowe oferowane firmom wchodzącym na ten rynek, godne zauważenia.

Pomimo iż PKB w Iraku wynosi tylko 2400 funtów irackich na głowę, co nie jest sumą oszałamiającą, zdecydowano, że w Erbilu, stolicy autonomii, zostanie otwarty duży, dwupoziomowy obiekt handlowy. Jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom samych Irakijczyków, szczególnie Kurdów, którym zawsze zależało na przyciągnięciu do autonomii firm zorientowanych na klienta.

Kompleks Careffour w Erbilu będzie prowadzony na zasadzie franczyzny przez Majid al - Futtaim Group (MAF), firmę założoną w 1992 r. przez Majida al – Futtaima. Dziś grupa ta, mająca siedzibę w Dubaju, jest między innymi pionierem handlu detalicznego na całym Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej.

Zgodnie z ideą prowadzenia działalności preferowaną przez MAF w kompleksie będzie prowadzona różnorodna działalność. Zgodnie z informacją Kurdish Globe, erbilskiej gazety, obiekt będzie pełnił rolę centrum kultury i rozrywki. Obok standardowego supermarketu znajdzie tam miejsce lodowisko, kręgielnia, kino, kawiarnie i restauracje. Liczy się, że nowy Carrefour stanie się ulubionym miejscem spotkań mieszkańców miasta, pozbawionych do tej pory tego rodzaju atrakcji skupionych w jednym miejscu.