Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Globalna kampania reklamowa Kosowa

Globalna kampania reklamowa Kosowa


27 październik 2009
A A A

Kosowo rozpoczęło we wtorek (27.10) ogólnoświatową kampanię promującą swoje państwo. Trwające 60 sekund spoty reklamowe pokażą największe globalne stacje telewizyjne. Za zły obraz Kosowa na świecie odpowiada Serbia - tłumaczą władze w Prisztinie.

Kampania promująca niezależną kosowską państwowość powstała we współpracy z izraelskim oddziałem jednej z największych światowych agencji reklamowych "Saatchi And Saatchi". Ogólny koszt realizacji projektu wyniósł ok. 5, 7 mln euro. Od dzisiaj (27.10), reklamowe spoty Kosowa pokażą takie globalne kanały informacyjne jak CNN, Bloomberg, BBC oraz Eurosport.

ImageJak donoszą bałkańskie media, doradcami politycznymi przy kampanii są: były prezydent USA Bill Clinton, szef kancelarii byłego Specjalnego Wysłannika ONZ ds.  Kosowa Marttiego Ahtisaariego austriacki dyplomata Albert Rohan oraz przedstawiciel UE w tzw. Trójce ONZ, prowadzącej w 2007 roku rozmowy na temat statusu Kosowa, niemiecki dyplomata Wolfgang Ischinger.

Według przedstawicieli władz Kosowa, kampania promujaca najmłodsze państwo europejskie nie ograniczy się tylko do emitowania telewizyjnych spotów, ale będzie również polegać na ukazywaniu w długofalowej i przystępnej formie aktywności prezydenta kraju Fatmira Sejdiu, szefa dyplomacji Skendera Hyseni`ego oraz "międzynarodowych przyjaciół Kosowa.

Memli Krasniqi, kosowski dyrektor zarządzający projektu podkreślił, iż celem kampanii będzie pokazanie Kosowa jako kraju otwartych możliwości gospodarczych i tolerancji międzyetnicznej. Inspiracją dla formy spotów były dotychczasowe kampanie promocyjne Malezji, Indii oraz Grecji, emitowane niedawno w stacjach CNN i BBC.

"Serbia swoją propagandą wykrzywiła prawdziwy obraz Kosowa, co spowodowało ciągnące się latami straty w naszym image`u. Nasza kampania nie ma więc charakteru tylko gospodarczego, ale również polityczny" - wyjaśnił bałkańskim mediom Krasniqi.

Zapowiedzi o starcie globalnej kampanii promującej suwerenne Kosowo składał juz w bieżącym roku wiceszef kosowskiej dyplomacji Hajredin Kuqi. Jego zdaniem, ogólnoświatowa reklama Kosowa będzie odpowiedzią na zarzuty części kosowskiej opozycji, że rząd premiera Hashima Thaqi`ego nie wykazuje dostatecznej energii w celu rozszerzenia procesu uznania niepodległości nowego bałkańskiego kraju na arenie międzynarodowej. Do chwili obecnej, państwowość Kosowa uznały 62 państwa świata, w tym USA i 22 kraje UE. Ostatnim państwem, które uznało niepodległość dawnego autonomicznego okręgu Jugosławii i Serbii jest Dominikana - jej władze ogłosiły decyzję w tej sprawie w lipcu br.

Na podstawie: rts.rs, koha.net

Grafika: oficjalna flaga niepodległego Kosowa, za: wikipedia.org