Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Polska Problemy ze szkoleniem pilotów

Problemy ze szkoleniem pilotów


31 marzec 2009
A A A

Polskie Siły Powietrzne mają problem z wyszkoleniem personelu. Brakuje instruktorów i paliwa. Według analizy, do której dotarli dziennikarze "Rzeczypospolitej", na koniec 2008 roku, żaden spośród pilotów, wliczając w to także tych latających na F-16 nie osiągnął założonego poziomu wyszkolenia. Sytuacja taka wynika z szerego przyczyn.

Pierwsza z przyczyn to brak odpowiednio przygotowanej kadry instruktorskiej. Spośród siedmiu instruktorów, którzy mieli być szkoleni w USA, ostatecznie wyszkolono dwóch. Dodatkowo, doświadczona kadra odchodzi z sił powietrznych i znajduje zatrudnienie w firmach cywilnych. Wpływ na obecny stan rzeczy miała także katastrofa samolotu transportowego CASA, który rozbił się pod Mirosławcem w styczniu zeszłego roku. W wypadku zginęło kilkunastu doświadczonych oficerów sił powietrznych.

W tym roku sytuacja może się pogorszyć. Powodem tego są oszczędności budżetowe, a co za tym idzie - mniej paliwa na wykonywanie lotów szkoleniowych. Ocenia się, iż jednostki lotnicze mogą otrzymać nawet o 1/3 paliwa mniej niż jest to wymaga dla minimalnego poziomu niezbędnego dla szkolenia personelu latającego.

Major Marcin Rogus, rzecznik Sił Powietrznych uspokaja: "Otrzymaliśmy pewne limity paliw, ale to zaledwie propozycja. W Sztabie Generalnym trwa analiza naszych propozycji. Liczymy, że paliwa będzie więcej." Zaprzeczył także jakoby piloci myśliwców F-16 nie byli szkoleni we właściwy sposób.

Informacji na temat domniemanych braków w wyposażeniu F-16 major Rogus nie skomentował.

Na podstawie: rp.pl, tvn24.pl,