Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

„Pociąg wielkiej szybkości” potwierdza swoją moc


05 kwiecień 2007
A A A

TGV, francuski superszybki pociąg pokazał, że nadal jest najszybszym pociągiem konwencjonalnym. 574,8 km/h-co jest uzyskaną na trasie Preny niedaleko Metz a Bezannes w okolicy Reims nową rekordową prędkością- ustępuje tylko nieznacznie absolutnemu rekordowi prędkości ustanowionemu przez japoński pociąg na poduszce magnetycznej. Tamten pociąg rozpędził się w 2003 roku do prędkości 581 km/h.

Superszybki TGV- skonstruowany na potrzeby bicia rekordu- to trzy piętrowe wagony pomiędzy dwoma lokomotywami wyposażonymi w silnik o mocy 25 tys. koni mechanicznych. Odpowiednio zostały przygotowane także trakcja oraz szyny- napięcie prądu elektrycznego w górnym kablu zostało zwiększone z 25 tys. wolt do 31 tys.

Poprzedni rekord TGV został ustanowiony w 1990 roku i wynosił 513 km/h. Przeciętnie kursujące we Francji pociągi TGV rozwijają prędkość ok. 320 km/h.

Nowy rekord prędkości superszybkiego pociągu ma też czysto symboliczny wymiar. Podbuduje on bowiem wizerunek Francji jako nowowczesnego producenta. Francuskie pociągi rywalizują z produktami z Niemiec i Japoni. A stawka jest duża- największym potencjalnym rynkiem są Chiny, które miały w tym roku rozpocząć budowę szybkiego połączenia między Pekinem a Szanghajem.