Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Ukraina Chillout Samochodem z Warszawy do Nowego Jorku

Samochodem z Warszawy do Nowego Jorku


29 marzec 2015
A A A

Rosjanie chcą zbudować autostradę, która połączy kraje Europy Zachodniej z Kanadą i Stanami Zjednoczonymi.

Projekt autostrady transsyberyjskiej, który miałby połączyć zachodnioeuropejski system drogowy (aktualnie dzięki autostradzie A2 sięgający do Warszawy) z amerykańskim i kanadyjskim systemem autostrad zaproponował Władimir Jakunin, szef rosyjskich kolei. Projekt Trans-Euroazjatyckiej Drogi Rozwoju (TEPR) został przygotowany w rosyjskiej Akademii Nauk.

Projekt robi wrażenie przede wszystkim ze względu na skalę - miałaby przebiegać przez całą Rosję i ten najdłuższy odcinek miałby liczyć ok. 10 tys. km. Nie jest dokładnie wiadomo w jaki sposób rozwiązanoby problem Cieśniny Beringa, prawdopodobnie jednak w grę wchodziłoby jedynie zbudowanie tunelu po dnem morskim.

Cała długość teoretycznej trasy z Warszawy do Nowego Jorku wyniosłaby ok. 19 tys. km.

Niewątpliwie projekt wymagałby współpracy wielu krajów, w tym zwłaszcza USA, Kanady i Rosji co wobec aktualnego ochłodzenia relacji byłoby co najmniej problematyczne. Jednak zdaniem Władimira Jakunina potencjalne korzyści gospodarcze są warte więcej niż nakłady, jakie trzeba ponieść na budowę drogi.

Na podstawie: tvn24bis.pl, 

Fot. tvn24bis.pl