Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Słabnący popyt przyczyną strat BMW

Słabnący popyt przyczyną strat BMW


06 maj 2009
A A A

Słabnąca sprzedaż aut klasy premium związana z szalejącym kryzysem doprowadziła do strat bawarskiego BMW. Firma przedstawiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał wedle których straciła 152 mln euro w porównaniu do 487 mln euro in plus rok wcześniej.

W związku ze słabnącym popytem firma z Monachium ograniczyła produkcję, co ma zmniejszyć koszty prowadzenia działalności. Firma przewiduje, że przez cały rok 2009 sprzedaż nowych samochodów klasy

Image
fot. (cc) Peter Boden, flickr
premium będzie spadała, co bezpośrednio przełoży się również na produkcję należących do grupy BMW marek Mini i Rolls-Royce.

Centrala BMW w Monachium planuje wprowadzić nowe generacje serii 1, 3 i 5 dopiero w roku 2012, co ma się zbiec z przewidywanym przez firmę ożywieniem na rynku. Równocześnie, największy konkurent BMW, Daimler AG produkujący samochody Mercedes-Benz odnotował jeszcze większą stratę operacyjną w wysokości 1,12 mld euro. Trzecia niemiecka marka segmentu premium,  należące do Image Volkswagena Audi jako jedyna firma nadal znajduje się ponad kreską z bezpiecznymi 363 mln euro zysku operacyjnego. 

Prezes BMW Norbert Reithofer w odpowiedzi na zanotowaną przez swoją firmę stratę stwierdził, iż rynkowi rywale oferują upusty cenowe tylko dlatego, by pozbyć się zalegających na fabrycznych parkingach dużych ilości niesprzedanych samochodów. 

Źródła: reuters.com, ft.com, online.wsj.com