Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Indie/ Tata zainteresowana kupnem Jaguara i Land Rovera


28 sierpień 2007
A A A

Szef indyjskiego koncernu Tata potwierdził zainteresowanie zakupem znanych brytyjskich marek od Forda. Właściciel ocenia szanse na sprzedaż angielskich części firmy na ponad 50 procent.

 

Ratan Tata uważa, że inwestycja w legendarne brytyjskie samochody potwierdzi obecność Tata na światowym rynku. Tata Motors - motoryzacyjna część indyjskiego imperium - jak dotąd ponad 90 procent sprzedaży generowała na rynku indyjskim. Zakup znanych europejskich marek może znacząco zmienić tą sytuację i pozwolić na zdywersyfikowanie sprzedaży.

Analitycy sektora motoryzacyjnego są przekonani, że Ford, prędzej czy później, sprzeda europejskie firmy. "Nie mają wyboru"- mówi Dennis Virag, prezes Automotive Consulting Group. "Muszą zrobić wszystko co w ludzkiej mocy by uzdrowić finanse".

Image
Jaguar (cc) hans s
Ford przewiduje, że amerykański rynek nie będzie rentowny do końca 2009 roku. Producent samochodów od dwunastu lat nie potrafi powstrzymać spadku w udziale rynkowym w macierzystym kraju. Dlatego ogranicza zaangażowanie poza Stanami Zjednoczonymi. W maju sprzedał Aston Martin, pierwszą europejską markę kupioną przez Forda. Podobny los może czekać Jaguara, Land Rovera i Volvo.

"Muszą chronić centrum przedsiębiorstwa" - uważa David Cole, szef Center for Automotive Research. "Ford to klejnot w koronie, można powiedzieć, że Volvo to ładny dodatek".

Przedstawiciele Forda podkreślają, że Volvo nie jest na sprzedaż. Jednocześnie przyznają, że zamieszanie na rynkach finansowych wpłynęło na decyzję o sprzedaży Jaguara i Land Rovera.

Na podstawie: bbc.co.uk, bloomberg.com