Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Indyjska partia reklamuje się muzyką ze Slumdoga


05 marzec 2009
A A A

Rządząca partia, Indyjski Kongres Narodowy, wykupiła prawa do filmowej piosenki Jai Ho z oscarowego „Slumdog Millionaire”. Przedstawiciele partii chcą użyć piosenki w nadchodzącej kampanii wyborczej do  Izby Niższej Parlamentu Indyjskiego (Lok Sabha) w celu wypromowania swoich sukcesów.

Piosenka Jai Ho, w tłumaczeniu „zwycięstwo”, zdobyła tegorocznego Oscara. Skoczne rytmy i chwytliwy tekst spowodowały, że piosenka szybko stała się popularna w całych Indiach.

Image
(cc) zsoolt
Członek Partii Kongresowej Manish Tiwari powiedział, że sukcesy partii zasługują na nagłośnienie, a ta piosenka jak najbardziej oddaje ich charakter. „Nasza partia osiąga bardzo dobre wyniki, zarówno w rządzeniu krajem, jak i w polityce skierowanej do najuboższych ludzi” stwierdził Tiwari.

Odmienne zdanie ma główna opozycyjna partia Bharatiya Janata Party (BJP), której członek, Prakash Javdekar, komentując starania rządzących stwierdził, że ”ta piosenka przyniesie Kongresowi przegraną, ponieważ będzie przypominać każdemu Hindusowi, że miliony obywateli ciągle żyją w slumsach z powodu złej polityki rządu”.

Przedstawiciele Partii Kongresowej i agencji T-Series, która posiada prawa autorskie do piosenki, nie chcą wypowiadać się na temat kwoty, za którą partia zakupiła prawa do korzystania z utworu. Nie jest to nowa praktyka w indyjskiej sferze politycznej, ponieważ bollywoodzkie piosenki są bardzo często wykorzystywane przez partie w celu przekazania wyborcom konkretnego przesłania. Nikogo więc nie dziwi fakt, że popularna muzyka filmowa gości na partyjnych wiecach.

W nadchodzących wyborach, główna walka o głosy stoczy się pomiędzy rządzącym Kongresem a opozycyjną, nacjonalistyczną BJP. Wybory do Lok Sabha mają odbyć się pomiędzy 16 kwietnia a 13 maja tego roku.

Źródło: news.bbc.co.uk