Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Indie: Władze kolei odpowiadają na maoistyczną rebelię


24 marzec 2010
A A A

Władze indyjskich kolei ograniczyły na terenach objętych rebelią maoistyczną prędkość pociągów ekspresowych do 70 kilometrów na godzinę. Ma to zmniejszyć skutki ewentualnych katastrof będących wynikiem wysadzania przez maoistów torów kolejowych. Maoiści twierdzą, że występują w obronie wykorzystywanej ludności plemiennej oraz najbiedniejszych rolników.

ImageW ciągu ostatniej doby maoiści przeprowadzili kilka akcji sabotażowych paraliżując ruch pociągów na dwóch ważnych magistralach kolejowych Indii. Tory zniszczono w Biharze na linii łączącej Kalkutę z Delhi oraz w Orisie na magistrali pomiędzy Kalkutą i Bombajem. Rebelianci wysadzili także tory na linii kolejowej służącej do wywozu węgla z kopalń w stanie Jharkand.


Ostatnie sabotaże są najpoważniejszymi od lat atakami maoistów na główne szlaki komunikacyjne Indii. Władze kolejowe w stanach, w których część dystryktów znajduje się pod kontrolą maoistów w obawie przed kolejnymi zamachami i sabotażami nakazały maszynistom zwiększenie czujności oraz ograniczenie prędkości prowadzonych przez nich pociągów.

Wczoraj dzięki czujności dwóch maszynistów i ograniczeniu prędkości ekspresu ze 120 kilometrów na godzinę do 70 udało się ograniczyć skutki wykolejenia pociągu na magistrali kolejowej Kalkuta - Delhi.