Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Toyota lepsza niż GM dzięki Chinom


23 kwiecień 2008
A A A

W pierwszym kwartale Toyota sprzedała 2,41 miliona samochodów i prześcignęła amerykański General Motors (2,25 miliona pojazdów) dzięki rosnącemu popytowi w Chinach i na innych rynkach wschodzących. Sprzedaż Toyoty wzrosła o 2,7 proc., podczas, gdy GM zanotował spadek o 1 procent. Sprzedaż modeli Toyoty i Lexusa wzbiła się o 49 procent w Chinach oraz 34 procent na Bliskim Wschodzie.

Image
Sprzedaż Lexus-ów rośnie w Chinach o 50 proc. rocznie (cc) hobbes8calvin
W całym zeszłym roku GM sprzedał 9 369 524 pojazdów, o 3 procent więcej niż rok wcześniej. Toyota sprzedała 9 366 418 samochodów, o 6,3 proc. więcej niż rok wczesniej.

Na rynku amerykańskim General Motors stracił aż 11 proc., Toyota natomiast zanotowała spadek o 5,6 procent. Silna pozycja Toyoty na rynkach wschodzących może przesądzić o zmianie na pozycji lidera w produkcji samochodów, którą od 77 lat zajmuje General Motors.

W sprzedaży Toyoty uwzględniane sa również marki Daihatsu Motor i Hino Motors. Bez tych dwóch marek Toyota  w pierwszym kwartale sprzedała ponad 600 tys. pojazdów w USA, blisko 150 tys. w Chinach i 148 tys. na Bliskim Wschodzie.

Toyota przewiduje w 2008 r. sprzedaż na poziomie 9,85 miliona pojazdów. GM nie przedstawił żadnej prognozy.

General Motors próbuje zmniejszyć swoja zależność od rynku amerykańskiego rozwijając produkcje w Chinach, gdzie jest największym zagranicznym producentem. GM planuje wydać ponad 1 miliard dolarów na rozwój działalności w Chinach. GM na rynku amerykańskim nękany jest strajkami związku zawodowego United Auto Workers. Już teraz koncern musiał zmniejszyć produkcję ze względu na strajki u poddostawców i przerwy w dostawach. Firma szacuje, iż przez strajki i przerwy w produkcji straciła 100 tys. pojazdów.

Toyota jest najszybciej rosnącym zagranicznym producentem w Chinach. W tym roku planuje zwiększyć sprzedaż na chińskim rynku o 40 procent. W grudniu zeszłego roku Toyota otworzyła pierwszą fabrykę w Rosji, w ramach zwiększania mocy produkcyjnych na rynkach wschodzących. Ponadto Toyota planuje otworzyć swoją drugą fabrykę w Indiach w 2010 roku.

Od początku roku akcje Toyoty straciły 13,4 proc.. akcje GM spadły o 19 proc.

Na podstawie: bloomberg.com, Reuters.com