Portal Spraw Zagranicznych psz.pl




Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home Europa Polska Memorandum o partnerstwie z kolejami z Ukrainy, Białorusi i Rosji

Memorandum o partnerstwie z kolejami z Ukrainy, Białorusi i Rosji


24 kwiecień 2012
A A A

Na Dworcu Centralnym w Warszawie, odbyło się spotkanie przedstawicieli kolei polskich, ukraińskich, białoruskich i rosyjskich finalizujące prace nad ofertą przewozową pomiędzy krajami w czasie Euro 2012. Gospodarzem spotkania, reprezentującym stronę polską, było PKP Intercity. Piątkowe spotkanie odnoszące się do dotychczasowej i przyszłej współpracy to efekt wielomiesięcznych prac grup roboczych i wielostronnych konsultacji. Ze strony polskiej partnerem rozmów z kolejami wschodnimi jest PKP Intercity. Podstawą zawiązania ścisłej współpracy w czasie Euro 2012 stało się założenie, że dla kibiców z Rosji czy Ukrainy najbardziej dostępnym środkiem transportu, przy tak znaczących odległościach, będzie kolej. Koleje Rosyjskie już na wstępie poinformowały, że spodziewają się każdorazowo ok. 3500 pasażerów, którzy na mecz swojej drużyny w Warszawie czy Wrocławiu będą chcieli dotrzeć pociągiem. Dyskusje na temat liczby potencjalnych pasażerów, uzupełniono o kwestie zapewnienia im komfortu i bezpieczeństwa w czasie przejazdów na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012. Strony w trakcie spotkań rozmawiały również o konkurencyjności kolei wobec innych branż transportowych.
     
Zwieńczeniem wielomiesięcznych prac i rozmów jest podpisanie, w czasie spotkania w Warszawie, memorandum „O współdziałaniu przewoźników kolejowych z Polski, Rosji, Białorusi i Ukrainy przy organizacji kolejowych przewozów pasażerskich podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012”. Główne postanowienia memorandum to:

1. Zorganizowanie dodatkowych pociągów pasażerskich w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej między miastami Białorusi, Polski, Ukrainy i Rosji.
2. Zapewnianie przewozów pasażerskich odpowiadających standardom międzynarodowym. Współdziałanie przy upraszczaniu procedur celnych i granicznych podczas przekraczania granic przez uczestników i kibiców podróżujących pociągami.
3. Zapewnienie należytej obsługi pasażerów.

Memorandum zostało podpisane w trzech językach przez Michaiła Pawłowicza Akułowa, dyrektora generalnego Federalnej Pasażerskiej Kompanii z Rosji, Władimira Borisowicza Michajluka, zastępcę naczelnego dyrektora Kolei Białoruskich, Janusza Malinowskiego, prezesa PKP Intercity S.A.  oraz przez Aleksandra Wasiliewicza Iwańko, naczelnego dyrektora Głównego Zarządu Przewozów Pasażerskich Kolei Ukraińskich.

- Bardzo się cieszę, że udało nam się zorganizować to ważne spotkanie całego kierownictwa kolei z Rosji, Białorusi, Ukrainy i Polski - rozpoczął spotkanie Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity S.A.  -  Dziś nie spotykamy się by podpisać list intencyjny, ale po to by podpisać memorandum mówiące o zakończeniu naszych prac. Podpisując stosowny dokument finalizujemy naszą ciężką pracę. Naszym wspólnym celem jest jak najlepsza obsługa pasażerów, klientów, kibiców.

Aleksander Iwańko stwierdził, iż dziennie między Polską i Ukrainą będzie kursować 18 pociągów. Z Rosją jesteśmy w stanie uruchomić około 20 pociągów. Oprócz dodatkowych składów, na trasie Kijów - Berlin oraz  Kijów – Warszawa, pojawią się pociągi stałego kursowania

Obecnie między Polską i Ukrainą realizowane są cztery regularne połączenia (Kijów – Berlin – Kijów; Kijów – Warszawa Gdańska – Kijów; Przemyśl – Wrocław – Przemyśl oraz Przemyśl – Lwów – Przemyśl), w których oferowanych jest 2450 miejsc. W czasie Euro 2012 kursować będzie 5 par pociągów dodatkowych. W związku z różnicą w szerokości torów w obu krajach, zdecydowano, że przy kursowaniu pociągów dodatkowych zastosowane zostaną dwa rozwiązania. Pierwsze, to przesiadka przy jednym peronie z pociągu na torze 1435 mm do pociągu na torze 1520 mm i odwrotnie –na stacjach Chełm, Jagodin i Przemyśl. Drugie, to tradycyjna wymiana wózków wagonowych na funkcjonujących obecnie punktach przestawczych w Przemyślu i Jagodinie.

Strony, polska i ukraińska, uzgodniły kursowanie 3 pociągów dodatkowych na trasie Przemyśl - Lwów  (po torze 1520 mm) w dniach 9, 13 i 17 czerwca oraz 3 pociągów relacji Lwów- Przemyśl (również po torze 1520 mm) w dniach 10, 14 i 18 czerwca. Pociągi te będą skomunikowane na stacji Przemyśl z pociągami kursującymi na linii Kraków – Przemyśl. Dodatkowo, 25 czerwca i 2 lipca kursować będą pociągi relacji Kijów – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gdańska – Kijów.


Artykuł ukazał sie na stronie gospodarkapodkarpacka.pl
http://www.gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/2273/memorandum-o-partnerstwie-z-kolejami-z-ukrainy-bialorusi-i-rosji