Portal Spraw Zagranicznych psz.pl

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies

Akceptuję
Back Jesteś tutaj: Home

Autostradą po Afryce


09 kwiecień 2009
A A A
Międzynarodowi darczyńcy obiecali przekazać 1 mld dolarów na rozwój sieci transportowej we Wschodniej i Południowej Afryce.

Image
(cc.) crankyshooter1
Inicjatywa “Korytarza północno-południowego” (NSC) ma na celu poprawę efektywności transportu lądowego we wschodniej i południowej Afryce, mianowicie skrócić czas transportu towarów i obniżyć jego koszt poprzez usprawnienie infrastruktury oraz uproszczenie procedur granicznych.

Dwa główne korytarze prowadzą od tanzańskiego portu Dar es Salaam do „Pasa Miedziowego” na granicy Zambii i Demokratycznej Republiki Kongo, natomiast drugi od tegoż pasa do portów w południowej Afryce w szczególności do Durbanu w RPA. Korytarze wraz ze swoimi odnogami będą obsługiwać osiem krajów afrykańskich – Tanzanię, Demokratyczną Republikę Kongo, Zambię, Malawi, Botswanę, Zimbabwe, Mozambik oraz RPA.

Inwestycja zostanie sfinansowana przez inwestorów publicznych jak i prywatnych wśród których znalazł się m.in. Bank Światowy, Komisja Europejska. Plan zakłada unowocześnienie 8000 km dróg i 600 km torów jak i zredukowanie czasu oczekiwania na odprawę graniczną między krajami objętymi inicjatywą do dwóch godzin. Szacuje się, że całkowity koszt projektu wyniesie 12 mld dolarów przez następne dwie dekady.

Fatalna infrastruktura oraz formalne trudności z przewozem towarów przez granice uważa się za jedne z największych barier w rozwoju Afryki. Prowadzenie rentownej działalności gospodarczej ze średnią wynoszącą 21 dni na wyładowanie statku w Dar es Salaam jest niełatwym zadaniem.

Na podstawie: news.bbc.co.uk, mg.co.za, northsouthcorridor.org